لطف بزرگی که به استقلال شد بازگشت رسن به پرسپولیس صحت دارد؟ جدایی ستاره پرسپولیس تکذیب شد تغییرات مدیریتی در استقلال قطعی است| سمیعی می‌ماند یا می‌رود؟ شایعات نگران کننده پشت سر یامگا| ستاره فرانسوی فصل بعد می‌ماند؟ ساعت و تاریخ بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و النصر(۱۱ خرداد ۱۴۰۳)| آبی‌های ریاض فاتح همه چیز ستاره مدنظر پرسپولیس سرباز است!| ملوان خوشحال از قوانین سازمان لیگ ویدیو گل سردار آزمون به میلان در بازی دوستانه ترکیب پرسپولیس مقابل مس رفسنجان| آخرین ترکیب برای قهرمانی؟ کنایه تند نکونام به اوسمار در نشست خبری+ ویدیو| من هم اگر... ساعت و تاریخ بازی استقلال و پیکان| امیدوار به توقف پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی پرسپولیس و مس رفسنجان| یک گام تا قهرمانی سرخ‌ها فشار مضاعف مجیدی روی نکونام با انتشار یک استوری! ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان بازی پیکان و استقلال همچنان در دستگردی| تغییری در کار نیست رهبری‌فرد: استقلال و پرسپولیس هر دو لایق قهرمانی هستند حمایت هلدینگ خلیج فارس از نکونام موسوی: از سرخابی‌ها فقط رنگ پیراهنشان باقی مانده واکنش‌ها به تمارض عجیب دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

بازگشت نابغه وزنه‌برداری به میادین| سهراب مرادی در المپیک آتی؟

  • کد خبر: ۹۴۵۰۵
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
بازگشت نابغه وزنه‌برداری به میادین| سهراب مرادی در المپیک آتی؟
ستاره سابق وزنه برداری ایران می‌خواهد دوباره وزنه بزند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تلاش‌ها و تمرینات سهراب مرادی، دارنده مدال طلای المپیک ریو و گذر وی از کابوس مصدومیت، حکایت از برنامه‌ریزی ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران برای کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی و المپیک۲۰۲۴ پاریس دارد. نام سهراب مرادی با طلای المپیک۲۰۱۶ ریو و قهرمانی‌های متوالی این ورزشکار در دسته‌۹۴ و‌۹۶‌کیلوگرم گره خورده است؛ وزنه‌برداری که برای ادامه مسیر زندگی قهرمانی مدال طلای المپیک توکیو را هدف قرار داد، اما مصدومیت کتف موجب دور‌شدن وی از امتیازات گزینشی المپیک شد، المپیکی که حریفان مرادی با وزنه‌های بسیار کمتر از او توانستند نشان طلای این دوره از بازی‌ها را کسب کنند.

کسی به رکورد مجموع سهراب نزدیک نشد

«فارس‌الباخ» قطری در المپیک توکیو در‌حالی با مهار مجموع ۴۰۲‌کیلوگرم به مدال طلا رسید که این رکورد ۱۴‌کیلوگرم کمتر از رکورد شخصی سهراب مرادی در دسته ۹۶‌کیلوگرم بود. همچنین در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان، پارادایس مونتانو با مهار ۱۸۷‌کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۱۳‌کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۰۰‌کیلوگرم به عنوان قهرمانی دسته‌۹۶ رسید.

سهراب مرادی با مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۳۰‌کیلوگرم در دوضرب و مجموع رکورد ۴۱۶ کیلوگرم مدعی شماره‌یک دسته ۹۶‌کیلوگرم در المپیک و جهان بود که مصدومیت از ناحیه کتف به سدی در‌برابر او در راه رسیدن به سرزمین آفتاب تبدیل شد. البته رکورد دوضرب وی در سال۱۳۹۸ توسط «تیان‌تائو»‌ی چینی شکسته شد و «پارادایس‌مونتانو»‌ی کلمبیایی نیز در روز‌های پایانی سال۲۰۲۱ با مهار ۱۸۷‌کیلوگرم از رکورد یک‌ضرب مرادی عبور کرد. با‌وجود رکوردشکنی قهرمان چینی و کلمبیایی، مرادی همچنان رکورد مجموع دسته۹۶ را با مهار مجموع ۴۱۶کیلوگرم در اختیار دارد.

بازگشت اسطوره

تغییر اوزان المپیکی و حذف دسته ۹۶‌کیلوگرم موجب شده تا فدراسیون وزنه‌برداری و کارشناسان برای انتخاب نماینده ایران در این دسته تکاپوی فراوانی داشته باشند. در این دسته وزنه‌بردارانی مانند رضا دهدار، رسول معتمدی و امیر حقوقی حضور دارند و برخی اخبار نیز حکایت از حضور سهراب مرادی در این دسته خواهد داشت.

علی جباری، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران، با تأیید تغییر‌وزن مرادی گفت: به احتمال زیاد سهراب مرادی در مسابقات باشگاهی و ملی در یک دسته بالاتر وزنه خواهد زد و او توانایی قهرمانی در دسته‌ای غیر از ۹۶ را نیز دارد. تأکید مربی باشگاهی سهراب مرادی (ذوب‌آهن) بر تغییر‌وزن او و تلاش‌های مرادی در روز‌های پسا‌مصدومیت، موجب شده است تا کارشناسان از بازگشت قدرتمند پسر لنجانی تیم ملی وزنه‌برداری با رکورد‌های جدید خبر دهند؛ خبر‌هایی که فیلم تمرینات این نابغه آن را تأیید می‌کند.

خط و‌نشان مرادی برای رقبا

مرادی چند روز پیش فیلمی منتشر کرد که در آن موفق به مهار ۱۸۵‌کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، ۲۳۵‌کیلوگرم در دوضرب و مهار مجموع ۴۲۰‌کیلوگرم شد و برای رقیبان داخلی و خارجی خود خط‌و‌نشان کشید. مرادی در این تمرین رکورد شخصی‌اش را در حرکت دوضرب ۵ کیلوگرم و در‌مجموع ۴ کیلوگرم افزایش داد.

دغدغه گزینشی‌ها

این رکورد‌ها غیر‌رسمی به‌شمار می‌رود، اما انتشار آن توسط مرادی این پیام را برای فدراسیون و تیم ملی خواهد داشت که وی با‌وجود ۳۳‌سال سن همچنان در اندیشه افتخار‌آفرینی است و می‌تواند در سی‌وشش‌سالگی مقتدرانه سکوی مدال بازی‌های المپیک پاریس را فتح کند. بازگشت مقتدرانه مرادی در‌حالی است که اکنون رابطه دوستانه‌ای بین وی و فدراسیون وزنه‌برداری در جریان نیست، بلکه یک دلخوری در میان است که ریشه آن به گزینشی‌های المپیک باز‌می‌گردد؛ گزینشی‌هایی که مرادی باور دارد که وی را از دومین مدال طلای المپیک دور کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->